Social media laten werken voor uw financieel advieskantoor! Daar zijn wij erg goed in!

Het gebruik van social media in Nederland is al jarenlang ongekend hoog


Wanneer zoveel mensen gebruikmaken van social media, dan is het vanzelfsprekend dat ook financieel advieskantoren actief zijn op social media.

Met name de wat grotere financieel advieskantoren zijn er absoluut van overtuigd dat het gebruik van social media belangrijk is voor het businessmodel van de onderneming. Éénpitters en kleinere kantoren lopen hierbij toch nog achter. De belangrijkste reden: gebrek aan kennis, kunde en tijd!

YORON is specialist op het vlak van social media marketing en de ongekende commerciele mogelijkheden ervan. Graag steken wij de handen uit de mouwen om uw kantoor vérder te helpen!

Als financieel adviseur bent u altijd druk bezig met uw bedrijf en dan heeft u niet altijd de tijd om ook nog eens op social media constant te posten. Laat staan het analyseren van de statistieken, een strategie hiervoor te ontwikkelen en campagnes op te zetten en te monitoren.

Door het uitbesteden van de totale social media marketing neemt YORON dit hele proces van u over. Wij fungeren eigenlijk als uw interne marketingafdeling.

Dit betekent dat u geen omkijken meer hebt naar uw social media kanalen. We bepalen samen de strategie die past bij uw doelstellingen en daarnaast werken we aan een content planning.

Daarnaast zorgen wij ervoor dat uw advertenties constant gezien worden door uw (potentiële) klanten. Doordat wij real time de statistieken van de campagne bijhouden kunnen wij altijd bijsturen om uw doelen zo goed mogelijk te behalen. Na elke campagne wordt er een rapportage gemaakt van de resultaten, zo weet ook u welke doelen er behaald zijn.

Ons zelfdenkende algoritme kan de content zo inplannen dat uw budget op de meest efficiente manier wordt ingezet.

Hoe werkt het?


Stap 1: Strategie bepaling

We starten altijd met het bepalen van uw doelstelling. Wilt u meer naamsbekendheid, leads, meer verkopen of iets anders?

Het is belangrijk om dit te weten zodat wij de beste online strategie hiervoor kunnen ontwikkelen!

Stap 2: Analys

Wij beginnen met een uitgebreide analyse waarin wij kijken naar uw huidige statistieken op alle verschillende kanalen: Instragram, Facebook, LinkedIn en TikTok. We kijken naar succesvolle voorbeelden in uw branche en verwerken deze in de strategie.

Zo weten we waar u nu staat, wat succesvol is in uw branche en wat uw doelgroep aanspreekt!

Stap 3: Content creation

Op basis van de gekozen strategie gaan we aan de slag met uw content! Hiervoor plannen we een -indien nodig- een foto- of videoshoot in. En schrijven we vervolgens de content.

Tot slot gaan we aan de slag met de captions en hashtags. Alles staat voor u klaar in een overzichtelijke content kalender!

Stap 4: Goedkeuring

We plaatsen geen content zonder uw goedkeuring. Daarom plannen we 3 maanden content vooruit in een overzichtelijke content kalender.

Deze moet door u worden goedgekeurd.

Stap 5: Google Analytics

We willen graag uw resultaten goed kunnen meten. Hiervoor hebben we Google Analytics en Google Tagmanager nodig.

Door beide platformen goed in te richten inclusief conversies die aansluiten bij uw doelstellingen, kunnen wij alle relevante data gemakkelijk meten en rapporteren.

Stap 6: Campagne

Aan de hand van de uitkomsten van de analyse richten wij de advertentie campagnes in. Hierbij spreiden we uw budget over de verschillende posts en stellen wij uw doelgroep als target in.

Wij zorgen ervoor dat uw advertenties constant gezien worden door uw (potentiële) klanten. Doordat wij periodiek de statistieken van de campagne bijhouden kunnen wij altijd bijsturen

Stap 7: Resultaten

Periodiek ontvangt u van ons een rapportage van alle behaalde resultaten in een handig en begrijpelijk overzicht. Hierdoor bent u altijd op de hoogte van de prestaties van uw content!

Stap 8: Periodieke optimalisatie

De branche verandert snel en zo ook de interesses van uw (potentiële) klanten of uw dienstverlening en producten. Periodiek kunnen wij, samen met u, de strategie hierop aanpassen.

Tarieven


Implementatie Google Analytics

Op aanvraag

Tarief is onder andere afhankelijk van de benodigde instellingen (doelgroepen, customer journeys, instellingen website, conversie-opties e.v.)

Rapportage Google Analytics

Op aanvraag

Tarief is afhankelijk van het wensenpakket van de klant, de gekozen frequentie e.v.